Medlem

Du kan vara medlem Hjortnäs Båtklubb

även om du inte har båt

Alla är välkomna, Båtklubben är en allmännyttig ideel förening och har till ändmål att tillhandahålla båtplatser till klubbens medlemmar, klubben ska verka för god sjösäkerhet, god miljö samt ett gott kamrat- och sjömanskap.

Därför ska du söka medlemskap i Hjortnäs Båtklubb !

Båtklubben sköter även om Piren för allmän trevnad och samvaro för alla som besöker den, vinter som sommar.

Kom för att fika, grilla eller bara  njuta av utsikten i solnedgången i vår härliga slogbod. Bra att sitta i, om vinden blåser extra hårt eller när det regnar.

På piren finns nu 1 slogbod och 2 st sittgrupper med bänkar/bord/tak, 2 st grill platser, en otroligt vacker och härlig plats att gå till med fika och för att grilla på.

Genom ideelt arbete med att sköta/bygga både på bryggorna och piren, och som görs av några entusiaster i Båtklubben, och med hjälp av generösa sponsoer som har stött oss med arbetskraft, bra priser för inköp av material till bryggorna och piren.

Vi har idag en riktigt snygg båthamn och skön plats att göra utflykter till.

Båtklubben tackar alla medlemmar och blivande medlemmar för att ni är med och bidrar.

Besökande båtgäster i Båthamnen

En service våra gästande båtar har, är möjligheten att koppla in el till sin båt till en kostnad av 50kr/dygn

Swish nr 123 039 77 94

OBS Ingen grillning på våra träbryggor eller i/på båten! Eldningsförbud i hela båthamnen, endast grillning på de två upprättade fasta grillsplatser på Piren får användas.

Medlemskap och Båtplatsavgift

Faktura kommer att skickas ut efter att årstämman har genomförts till våra medlemmar via mail. Om ni inte mottagit faktura via er mail, pga eventuell felaktig angiven mailadress eller tekniska fel. Säkerställa er plats genom att betala in på nedan angiven bankgiro eller swisch, om så är fallet. Ange även ert båtplats nr.

Betala in på Båtklubbens Bankgiro eller Swisch nr

Bankgiro:  864-6416

Swisch: 123 039 77 94

Beslutades att Båtklubben inte höjer några priser på avgift eller båtplatserna.

Medelmsavgift 250:-/år

Båtplatser pris och storlek:

Bredd 2,50 x 5,50     600:-/år

Bredd 2,50 x 7,50     800:-/år

Bredd 3,50 x 9,00  1 000:-/år

Medlemsansökan

Ladda ner och skriv ut ansökan för medlemskap och båtplats. Klicka uppe i högra hörnet.

För att stå i kö för Båtplats måste du vara medlem. I samband med ansökan skall medelmsavgiften betalas in för att ansökan skall behandlas.  Fördelning av båtplatser skall i första hand tilldelas fast- och fritidsboende i Hjortnäs och Sunnanäng.

För närvarande har vi en lång kö och liten omsättning av båtplatser.